środa, 2 stycznia 2013

Shred Jillian Michaels - moja opinia i efekty

Shred to program trwający 30 dni, który jest idealny dla osób z marną kondycją. Łatwiej podjąć wyzwanie 30dniowe niż 90dniowe, szczególnie będąc osobą początkującą. Program składa się z trzech części. Każda część to jeden zestaw trwający mniej niż 30 minut, który wykonujemy raz dziennie przez dziesięć dni. 30 minut to mało mając do wykorzystania 24 godziny ;) Do każdego zestawu potrzebujemy matę (chociaż ja zaczynałam na dywanie, ale polecam matę) oraz ciężarki (mogą to być butelki z wodą lub cokolwiek co ma masę i można wygodnie złapać). Wagę ciężarków dobieramy "pod siebie".



Wraz z Jillian ćwiczą dwie kobiety. Jedna pokazuje ćwiczenie w wersji zaawansowanej a druga w wersji podstawowej. Jillian robi tylko kilka powtórzeń, a później podchodzi do towarzyszek i mówi na co trzeba zwrócić uwagę, aby wykonać ćwiczenie poprawnie.
Każdy zestaw składa się z rozgrzewki, ćwiczeń cardio, ćwiczeń modelujących oraz z rozciągania.



Zalety programu:
  • w skład zestawu wchodzi rozgrzewka oraz rozciąganie, więc nie trzeba robić tego samemu,
  • krótki czas trwania zestawu,
  • trening całego ciała,
  • brak wymyślnych układów,
  • trening możliwy do wykonania przez osoby początkujące, czyli brak zniechęcenia, "bo nie dam rady",
  • ćwiczenia pokazywane w wersji łatwiejszej i trudniejszej,
  • trenerka, która motywuje, tłumaczy jak wykonać ćwiczenie i pokazuje błędy.
Wada:
  • gdy wykonywałam ten program nie zwróciłam na to uwagi , ale teraz gdy znam inne programy uważam, że przydatny byłby zegar odmierzający czas każdego ćwiczenia.



Moje efekty:

Mam zdjęcia porównawcze ale ich nie wstawię, bo są w bieliźnie. Robiłam je z zamiarem zobaczenia efektów i zachomikowania tak, aby nikt nie znalazł.
Na tych zdjęciach widać poprawę jędrności ciała. Brzuch nie wygląda jak balon. Pośladki nie wiszą a cellulit jest mniej widoczny. Ciało przed i ciało po wyglądają jak ciała dwóch różnych osób ;)

Różnica w pomiarach:
waga -2kg
talia -5cm  (72-67)
biodra -3cm  (99-96)
boczki - 7cm  (84-77)
udo (2cm od krocza) - 1cm  (56-55)
udo (10cm od krocza) - 4cm  (51-47)
udo (nad kolanem) -1cm   (40-39)
łydka - 2cm  (36-34)


Polecam ten trening każdej osobie, która chce zacząć się ruszać.

8 komentarzy:

  1. może kiedyś spróbuję : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej też jestem ciekawa tych ćwiczeń (obcenie robię skalpel, 8 min ABS, Tiffoczki) tylko mam pytanie, co dalej po tych 30 dniach są jeszcze jakieś programy dalsze kompleksowo ułożone?
    Bo filmów na youtube z ćwiczeniami Jill jest mnóstwo i idzie się z tym pogubić. Nie wiem od czego zaczać, i co na jakim poziomie jest.
    Jeszcze interesuje mnie callanectis, ale to może póżniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, to ja nie robiłam innych zestawów, ale zamierzam zrobić killer buns, killer abs, 6w6packs. Z tego co wiem z różnych forów, to po Shredzie dziewczyny robią Body revolution (90dni).
      Te co robiłam:
      Najłatwiejszy jest Shred i Ripped (4filmy, też przeznaczone na miesiąc ale nie robiłam w zestawie tego).
      Potem No more trouble zones oraz Banish fat boost metabolizm - oba to jeden film po ok 60min. One też są łatwe ale z racji, że trwają dłużej uznałam, że są trudniejsze.

      Usuń
    2. Dzięki za informacje. Cóż zacznę od Shred, a później przerzuce się na Banish fat boost metabolizm.
      Cóż dziś zrobiłam z ciekawości callanectis i mam mieszane odczucia. Niby fajne spokojne rozciąganko, ale szło mi ciężko, bo szpagatów, jakie tam robią to nie potrafię, ale przynajmniej się rozluźnilam po pół godzinnych ćwiczeniach Tiff.

      Usuń
  3. Ja także zrobiłam Sherd'a z efektami podobnie jak u Ciebie (przed i po, to dwie różne osoby;)) Teraz robię No more trouble zones, również będę robić przez miesiąc i już szykam kolejnych treningów z Jillian.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gratuluję efektów :)
      ja ponownie powróciłam do Shreda, potem zrobie miesiąc wolny od Jillian i zrobię Ripped + inne ćwiczenia

      Usuń
  4. wlasnie zabralam sie za Jillina, Ewa Ch. cos mi sie znudzila :)

    OdpowiedzUsuń